قلع و قمع بلوط های خرم آباد در آستانه روز طبیعت

قلع و قمع بلوط های خرم آباد در آستانه روز طبیعت  

خبرگزاری فارس - لرستان

در حالی که چند روز بیشتر از فصل رویش طبیعت و آغاز سال نو نگذشته است ، در اقدامی عجیب و تأمل بر انگیز بخشی از درختان منطقه کاکاشرف و پیریجرد از توابع شهرستان خرم آباد بدست  برخی از دستگاه های دولتی  قطع شده و روند تخریب جنگل های بلوط  همچنان ادامه دارد  . 

دبیر انجمن زیست محیطی بلوط لرستان در این رابطه اظهار داشت : بر اساس گزارشات بدست آمده از سوی رابطان محلی انجمن در روستاهای کاکاشرف و پیریجرد مبنی بر قطع درختان جنگلی ، بلافاصله تیمی از کارشناسان  انجمن بلوط لرستان جهت پیگیری موضوع به این مناطق اعزام شدند که پس از بررسی های به عمل آمده و بر طبق  اظهارات ساکنان منطقه ، در تاریخ چهارم و پنجم  فروردین ماه  سال جدید ،  افرادی ناشناس که خود را منتسب به بخشداری مرکزی خرم آباد نموده اند به جان درختان  اطراف این روستا ها افتاده و آنها را قلع و قمع کرده اند .  

بابک الوندیان افزود : با تحقیقات گسترده اعضای انجمن بلوط لرستان  بالاخره مشخص گردید که  درختان قطع شده  در مجاورت نهالستان منابع طبیعی واقع در مجتمع توریستی ، تحقیقاتی چهارده معصوم (ع) شهر خرم آباد دپو شده و قرار است جهت قیم برای کاشت نهال های غرس شده در این پارک استفاده شود .

وی تصریح کرد : برای تثبیت نهال های کاشته شده می بایست از چوب های خشک و برش زده در کارگاه های چوب بری استفاده کرد ،  نه اینکه تیشه ویرانی به دست گرفته و جنگل های استان را به قهقرا و نابودی کشاند .

دبیر انجمن بلوط لرستان گفت : از مسئولان  استان انتظار میرود نسبت به پایبندی و رعایت  قوانین حوزه منابع طبیعی و محیط زیست بیشتر از گذشته اهتمام داشته و در برخورد با تخریب گران طبیعت قاطعانه عمل نمایند .  

وی افزود: سالانه بیش از 12 هزار هکتار از جنگل های لرستان تخریب می شوند




برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, | 20:43 | نویسنده : بابک الوندیان ، بهارک الوندیان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.