اعتراض تشکل های زیست محیطی به شیوه مدیریت محیط زیست لرستان

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

اعتراض تشکل‌های زیست‌محیطی به شیوه مدیریت محیط زیست لرستان 

 

 

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های زیست محیطی استان لرستان گفت: تشکل‌های زیست‌محیطی به شیوه مدیریت محیط زیست لرستان اعتراض کردند. 

 

 

مهین طوسانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با تشریح وضعیت شکننده محیط زیست استان و پیامدهای آن بر محیط زیست انسانی و طبیعی گفت: متأسفانه طبق گزارش‌ها و اطلاعات ارسال شده از سوی همیاران محیط زیست هر روز شاهد نابودی و شکار گونه‌های ارزشمند جانوری در سطح استان هستیم که این مسئله در کنار آلاینده‌های محیط زیست و پسماندهای رها شده در محیط‌های طبیعی موجب بروز چالش‌های زیست محیطی در زیستگاه‌های حیات وحش استان شده است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان به عنوان یک تشکیلات غیر دولتی همواره با احساس مسئولیت در قبال شرایط محیط زیست، در جهت تغییر نگرش مردم و مسئولان به این مقوله گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: انجمن‌های زیست محیطی استان بنابر رسالت خویش با رصد عملکرد اداره محیط زیست و سایر دستگاه‌های دولتی، نقش نظارتی خود را ایفا کرده و در راستای آموزش به اقشار مختلف مردم برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند.

طوسانیان گفت: اعضای انجمن‌های زیست محیطی استان با استفاده از قابلیت‌های موجود در ساختار تشکیلاتی خود، در مواقع اضطراری مثل آتش‌سوزی‌های رخ داده در جنگل‌ها و مراتع، حضور یافته و در ایام و مناسبت‌های مختلف با اعلام فراخوان عمومی جهت امر مقدس درخت‌کاری در عرصه‌های داخل و خارج از شهرها و همچنین برای پاکسازی محیط زیست از پسماندهای برجای مانده اقدام می‌کنند.

وی با انتقاد از شیوه مدیریتی حاکم بر محیط زیست استان لرستان گفت: متأسفانه با وجود همه تلاش‌های انجام گرفته از جانب انجمن‌ها، ولی تاکنون تعامل سازنده‌ای از سوی مدیریت اداره محیط زیست با تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی استان صورت نپذیرفته و هیچ اقدام مثبتی در جهت پاسخگویی و برطرف نمودن دغدغه‌های مطرح شده ‌همیاران محیط زیست اجرا نشده است.

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های زیست محیطی استان لرستان تصریح کرد: با توجه به رویکرد غیرتعاملی اداره محیط زیست نسبت به تشکل‌های زیست محیطی، بر همین اساس تمامی انجمن‌های مردم نهاد با اعتراض به نحوه عملکرد این دستگاه، تا اطلاع ثانوی از برگزاری هر گونه نشست با مدیرکل محیط زیست لرستان امتناع ورزیده و از این پس تمام مکاتبات و مسائل مربوط به این حوزه را با مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان و دکتر ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح می‌کنیم.

در ادامه رئیس هیئت مدیره انجمن زیست محیطی بلوط لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: تشکل‌های شهرستان‌های دورود، بروجرد، ازنا و الیگودرز با ارسال نامه‌هایی به سازمان حفاظت محیط زیست کشور، خواستار رسیدگی سریع مسئولان این سازمان به وضعیت اسفناک محیط زیست استان لرستان و منطقه حفاظت شده اشترانکوه شده‌اند.

الوندیان افزود: بدون شک وظیفه اصلی اداره محیط زیست، حراست و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در اکوسیستم‌های موجود در استان است و در این رابطه باید جلوی واقعه را پیش از وقوع آن گرفت، نه اینکه همه چیز را به دست تقدیر و سرنوشت سپرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن بلوط لرستان با تقدیر و تشکر از هم‌صدایی و یکپارچگی تشکل‌های استان در مباحث مختلف محیط زیست گفت: در اعتراض به وضعیت به وجود آمده، اعضای این انجمن نیز در هیچ نشستی با اداره‌کل محیط زیست لرستان حضور پیدا نمی‌کنند.




برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:, | 15:40 | نویسنده : بابک الوندیان ، بهارک الوندیان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.