روز دماوند و انتخاب دکتر کهرم به عنوان چهره ی برجسته محیط زیست

 

روز دماوند و انتخاب دکتر کهرم به عنوان چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیست  

 

 

سازمان‌های غیردولتی، در مراسم روز ملی دماوند، دکتر اسماعیل کهرم را به عنوان "چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیست در سال 92" معرفی کردند.

 

زیست بوم: سازمان‌های غیردولتی، در مراسم روز ملی دماوند، دکتر اسماعیل کهرم را به عنوان "چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیست در سال 92" معرفی کردند.

 

سیزدهم تیر یا روز تیرگان، از ده سال پیش به عنوان "روز ملی دماوند" معرفی شده و مراسم آن در شهر رینه در چند سال اخیر، صورت یک رویداد بزرگ زیست‌محیطی را یافته است. در این همایش مردمی، چند هزار نفر که بسیاری از آنان نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و کوه‌نوردی هستند، در نزدیک‌ترین جمعه به سیزدهم تیر، در رینه حضور می‌یابند و از صبح تا بعد از ظهر شاهد یا مشارکت‌کننده در مجموعه‌ای از کارهای فرهنگی با محوریت دماوند و مسایل آن هستند. یکی از کارهایی که از سال گذشته، در این مجموعه برنامه‌ها و در اجتماع پرشور بعد از ظهر در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور رینه انجام شده، معرفی "چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیست" است. در سال گذشته، محمد درویش با این عنوان معرفی شد، و در مراسم امسال (جمعه ششم تیر) از دکتر اسماعیل کهرم به عنوان "چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیست ایران در سال 92" تقدیر شد.

دکتر کهرم سال‌ها است که با حضور در میان طبیعت‌دوستان و با سخنرانی‌های شورانگیز خود، نقش یک مروج و معلم پرکار محیط زیست را داشته است. در ارتباط با دماوند، او از چند سال پیش، همکاری‌های ارزنده‌ای را با انجمن کوه‌نوردان ایران و انجمن دوستداران دماوندکوه داشته و یکی از چهره‌های تاثیرگذار در طرح مشکلات کوه دماوند در سطح جامعه بوده است.

متن لوح اهدا شده به دکتر کهرم که اشاره‌ای به فعالیت‌های این استاد دل‌سوخته‌ی محیط زیست دارد، چنین است:

 

جناب آقای اسماعیل کهرم

بیش از چهار دهه دانش‌اندوزی، پژوهش، تدریس در دانشگاه‌ها، تالیف کتاب و نشر مقاله، کار رسانه‌ای، و همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی و بین‌المللی که جنابعالی در تلاش برای حفظ طبیعت و حیات وحش داشته‌اید، نقش موثری در ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست ایران ایفا کرده است.

همچنین درس‌آموزی‌هایی که شما در تعامل با سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد داشته‌اید، پیوسته موجب دلگرمی دست‌اندرکاران آن‌ها و سبب‌ساز ارتقای کیفیت فعالیت‌شان بوده است.

سیزدهم تیر، روز ملی دماوند، را فرصتی می‌دانیم تا در این همایش بزرگ طبیعت‌دوستان، با معرفی شما به عنوان چهره‌ی برجسته‌ی محیط زیست ایران در سال 1392 قدردان کوشش‌های ارزنده‌تان باشیم. 

 

انجمن کوه نوردان ایران 

 

  انجمن دوستداران دماوندکوه

 

عباس ثابتیان 

 

علی اکبر حیدرزاده

 




برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 تير 1393برچسب:, | 2:40 | نویسنده : بابک الوندیان ، بهارک الوندیان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.