اجرای هماهنگ طرح ملی جنگل یاری

  اجرای هماهنگ طرح ملی جنگل یاری  

 

 

تاریخ : 13/9/93

شماره : 129ش/ ب

«بسمه تعالی»

هم اندیش گرامی

با سلام و احترام

با توجه به وخامت وضعیت جنگلهای کشور عزیزمان ایران (اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، شخم زیراشکوب، ریزگردها، خشکسالی، تغییر اقلیم، تهیه ذغال و شیوع بیماری ها و آفات گوناگون)، خشکیدگی وسیع و از دست رفتن رویشگاه های ارزشمند جنگلی را بیش از پیش امکان پذیر نموده ایم.

لذا برآن شدیم تا با اجرای طرح جنگل یاری مشارکتی (جنگلانه) به صورت هماهنگ کشوری(ملی) همه با هم در یک روز، جمعه 5 دی ماه 93 همراه با فعالان محیط زیست (NGO)، سازمانها، ادارات و کلیه علاقه مندان طبیعت سرزمینمان، اقدام به تازه داشتن این جنگلها نماییم.

این برنامه با هدف معرفی ارزش و جایگاه رویش های جنگلی، فرهنگ سازی، تازه داشتن و پیرایش پوششهای گیاهی، نگهداری از زیستگاه حیات وحش، حرکت به سمت توسعه پایدار گردشگری طبیعت محور، طراحی و ایده پردازی شده است.

این برنامه بصورت مشترک با طرح سراسری «هر مدرسه یک نهالستان» در کشور اجرا میشود. خواهشمندیم در صورت تمایل برای همراهی با این برنامه (جنگل یاری مشارکتی) و با توجه به نیاز تازه داشتن گونه های بومی منطبق با منطقه مورد نظر شما، که از طریق مشورت گرفتن از سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی هر استان نیز امکانپذیر است، اقدام به تهیه بذر و انتخاب عرصه جهت کاشت بصورت کپه کاری نمایید.(فصل مناسب کپه کاری پاییز و اوایل زمستان میباشد).

خانه فرهنگ بوم گردان پارس بعنوان هماهنگ کننده کشوری، از شما برای همراهی در این طرح دعوت بعمل میآورد. قابل ذکر است نام و نشان(لوگو) مجموعه متبوع شما و در صورت همکاری سازمانها و ادارات مربوطه، نام و نشان آنها نیز در پوستر ملی این طرح، درج خواهد گردید.

اطلاعات مورد نیاز جهت همراهی در این طرح و همچنین معرفی مختصری از خانه فرهنگ بوم گردان پارس و گزیده ای از فعالیت های این NGO به پیوست تقدیم میگردد.

سپاس از همراهیتان

مدیر خانه فرهنگ بوم گردان پارس

محـمد ثابت   

 به اطلاع کلیه تشکل های شهر خرم آباد می رساند ، طرح ملی جنگل یاری در روز جمعه 5 دی ماه ساعت   9:30  صبح در بوستان بلوط  ، مقابل فرمانداری شهر خرم آباد باحضور کلیه اقشار مردم و مسئولان برگزار می شود  

 




برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, | 15:37 | نویسنده : بابک الوندیان ، بهارک الوندیان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.